Досвід Марії Монтессорі для малюків будинку дитини
Методика роботи Марії Монтессорі не нова. Їй вже більш ніж 100 років. І те, що протягом такого тривалого часу у багатьох країнах світу використовують її з позитивними результатами для розвитку дітей, свідчить про її ефективність, про її актуальність.
Особливо значущі ідеї Монтессорі для вихованців будинків дитини. Тому що методика спрямована на розвиток дітей з особливими потребами, а таких малюків у Миколаївському обласному будинку дитини чимало. Цінно у ній і те, що це одна із методік, яка використовується в роботі з дітьми раннього віку, а саме таких малюків в будинку дитини найбільше. Приваблює у ній і можливість формування у вихованців творчої предметної діяльності, і те, що вона ґрунтується на індивідуальному підході до кожної дитини.
З методикою Монтессорі ще зі студентських років знайомий кожен педагог. Окремі елементи та фрагменти цієї методики завжди використовувалися у навчанні для розвитку сенсорних здібностей дітей, для формування соціальної поведінки з раннього віку до закінчення навчальної школи.
Але одна справа користуватися методикою фрагментарно, і зовсім інша – вести роботу систематично, цілеспрямовано. Для такої роботи потрібен добре обладнаний клас Монтессорі –терапії, який створений у будинку дитини. Тільки при наявності різноманітного обладнання та посібників можна здійснювати всебічний вплив на розвиток психічних процесів дитини, реалізовувати принцип «вільного вибору» діяльності, який є основоположним у її методиці.
Вже декілька років клас Монтессорі плідно працює у Миколаївському обласному будинку дитини. Ретельно зібрані тут посібники та матеріали. Багато з них зроблені руками педагогів, ще більше придбано за кошти благодійників.
Очолює роботу педагогічного колективу за методикою Марії Монтессорі в будинку дитини досвідчений педагог Тищенко Л.А., яка пройшла спеціальну підготовку на ліцензійних курсах міжнародної акредитації.
Належні умови та професіоналізм педагогів -запорука успішного застосування досвіду Марії Монтессорі для розумового та соціального розвитку кожного малюка, набування якого викликає у дітей радісний блиск в очах, бажання діяти з обраними посібниками та іграми, сприяє засвоєнню нових знань.
Колектив не зупиняється на досягнутому і планує відповідно обладнати і групові кімнати, у яких живуть діти, щоб вони не тільки на заняттях могли розвивати свої здібності, але й постійно перебувати у середовищі, яке навчає та виховує. Закликаємо усіх бажаючих прийняти участь у реальній та потрібній справі.(фото)