Педагогічна арт-терапія в системі комплексної реабілітації дітей Миколаївського Будинку дитини

  Як самостійний напрямок психології та психіатрії арт-терапія вперше з’явилася на Заході наприкінці 60-х років минулого сторіччя. Діагностика та корекція нервових розладів за допомогою малювання, ліплення, музики та дій з піском і т.і стала основним змістом роботи арт-терапевтів в усьому світі

  Малюки будинку дитини в умовах соціальної депривації та низкою особливих проблем психічного та фізичного стану також потребують арт-терапевтичного впливу .І якщо раніше він надавався спеціалістами будинку дитини фрагментарно ,зараз створені всі умови для повноцінного та всебічного забезпечення вихованцями засобами арт-терапевтичної корекції.

  Для цього педагог будинку дитини Бондар О.Ю отримала додаткову спеціальність –спеціальність арт-терапевта, пройшовши  підготовку у Києві.

  Завдяки допомозі Швейцарського благодійного фонду «Світлана»  та благодійного фонду А.Девіс Миколаївський будинок дитини має змогу застосувати нетрадиційну методику реабілітації дітей у новому спеціально облаштованому кабінеті педагогічної арт-терапії, який працює в установі з листопада 2015 р.  Групова веранда була перетворена в особливе середовище із казковою атмосферою: квітковим килимком та яскравими матеріалами та посібниками.  Створення арт-педагогічного простору-одна із умов ефективної роботи спрямованої на досягнення  позитивних результатів.

    Педагогічна арт-терапія – екологічний та ефективний спосіб допомоги, який підвищує пізнавальну активність дітей, сприяє руховому розвитку, зниженню надмірного напруження, концентрує увагу, розвиває уяву та збагачує новими позитивними переживаннями. Через малюнок або інший вид творчої діяльності дитина може «виплеснути» негативні та поділитися позитивними емоціями. Форма роботи: індивідуальна та групова .

  У свідомості вихованців будинку дитини іноді зовсім не сформовано уявлення про дім або воно не є позитивним. В той же час це є одним із найважливіших для людини понять, що включає такі характеристики, як опіка, тепло, любов, безпека, надійність. І тому одним  із головних завдань педагогічної арт-терапії-формування позитивного та корекція порушених уявлень про дім .Корекційно-розвивальні заняття побудовані на основі ігрових вправ, спрямованих у першу чергу на забезпечення психологічно комфортного перебування дітей. В системі традиційних і нетрадиційних методів комплексно використовуються спеціальні арт-терапевтичні техніки та методики, куди входять наступні напрямки: казкотерапія, лялькотерапія, образотерапія (методи та техніки малювання: сухе,монотипія, метод «мокрим по мокрому», робота із тістом, глиною,) і т.д.

  Довга, складна, дуже затратна підготовча робота має гарний результат: діти, які потребують арт-терапевтичного впливу, отримують його в системі реабілітаційних заходів в будинку дитини в комплексі з іншими педагогічними технологіями.(фото)